Finisterre nummer 4

24 mei 2014 - Sagres, Portugal

En jawel hoor, er kon er nog wel één bij: Finisterre nummer 4. Het meest zuidwestelijke punt van Europa en dus ook van Portugal. Daarnaast het meest ver van huis, denken wij. Ver van huis

Wederom prachtig, hoge kliffen, mooi fort, mooie natuur én mooi weer. De weg ernaartoe vonden we wat saai, pas in de Algarve vonden we de omgeving mooier en afwisselender worden. Meer heuvels, meer soorten bomen. We zagen zelfs de broccolibomen uit Sesamstraat!

We hebben hier eindelijk een piratenshirt voor Lars gevonden, kei stoer. Op de terugweg via Lagos gereden, Peer hoopte nog het Nederlands elftal te zien maar helaas...ze lieten zich niet zien.

Vanavond bezig geweest met onze planning, die is ietwat aangepast. We gaan van hieruit door naar Spanje, in de buurt van Cadiz om van daaruit ook Sevilla te kunnen bezoeken. De Algarve slaan we dan verder over.

Morgen doen we een rustig dagje op de camping met volop zon. Dus lekker relaxen in het zwembad.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jeroen:
    Hoi,

Broccoli bomen moest ik toch even nakijken, dat kan toch niet dacht ik. Maar inderdaad bij Sesamstraat groeien ze wel degelijk aan de boom en in Portugal maar ook elders in Europa en de wereld heb je look a likes van deze Sesamstraat boom.

Mooie Kliffen en over CLifford gesproken daar was ik gisterenavond naar toe want Merlijn moest helaas bij Loetje in Amsterdam overwerken.

CLifford bewerkt samen met zijn vader een moestuin en dacht bij aankomst, aardig stukje met aardappelen. Het stukje was geen stukje maar een landgoed van circa 200 M2 dat je mag bewerken.

Het was gezellig weer even samen te zijn en na de moestuin zijn we thuis in Alkmaar nog even wat gaan drinken.

Vandaag zaterdag ga ik zo na de koffie avondeten halen en sporten om de spieren weer in beweging te houden. De tuin in de middag verder van zijn onkruid ontdoen en de krant een beetje lezen.

Groetjes uit Heiloo van Jeroen en Cynthia
  2. Nel en Rien:
    24 mei 2014
    wat een mooie zonnige foto's ,stoer hoor dat piratenshirt. Voelt Lars zich nu ook een echte piraat? Npg fijne dagen on Portugal gewenst !! Liefs xxx
  3. Monique M.:
    24 mei 2014
    Wat jammer zo kort in de Algarve... het is daar zó mooi. Geniet van jullie zonnig en relaxt dagje. Knuffel voor Lars.
  4. Mark:
    24 mei 2014
    Leuke foto's en wat het navigatiesysteem van de auto laat zien is indrukwekkend! Wat jullie planning betreft wat tips: bij het vliegveld van Faro is er de 'marismas van Rio Formosa'. Een klein gebied bij het golfterrein met een enorme rijkdom aan vogels! In Spanje is richting Cadiz De Donana een prachtig natuurreservaat en El Rocio is daar een bijzonder plaatsje met veel zandwegen en 'cowboys' op paarden. Lieve groet van Marie en Mark