Regen

21 mei 2014 - Santiago do Cacém, Portugal

Na regen komt zonneschijn...morgen weer zeggen ze, hopen we. Gisteren viel het weer ons erg mee. We zijn naar Evora gereden, een stad hier ongeveer anderhalf uur vandaan. Niet erg als het toch niet zulk mooi weer is. Lekkere muziek aan en genieten van de omgeving. Duizenden kurkeiken gezien en verder vrij weinig...oh ja, een stuk of honderd fladderende ooievaars bij de vuilnisbelt. Het wordt bijna gewoon om zoveel ooievaars te zien.

In Evora eigenlijk geen regen gehad, paar spetters. Mooie stad met mooie gebouwen en kerken. Het eerste kerkje was helemaal betegeld, van vloer tot plafond. Ze weten er in Portugal wel raad mee, met tegeltjes. Mooi om te zien. Hoogtepunt van Evora was de knekelkerk. De wanden zijn helemaal bekleed met menselijke botten en schedels. Indrukwekkend en Lars vond het mooi, niet spannend.

Eenmaal terug op de camping begon het steeds harder te regenen. Lekker zitten borrelen bij de bar met mensen die vlakbij blijken te wonen en jaren lid zijn geweest van Hertogstad. Kleine en gezellige wereld.

Inmiddels probeert de zon af en toe de regen weg te duwen. Dat lukt nog niet heel goed maar we vertrouwen erop dat het nog wel droog wordt vandaag. In onze caravan hebben we het knus en gezellig en bekijken we onze planning voor de komende dagen.

1. Nel en Rien:
    21 mei 2014
    Dee zon kan niet. Altijd schijnen,de kaart van de Picos hebben we ontvangen maar dat wist je al van Pa zijn sms'je
    Groetjes van ons en nog veel zon.
  2. Jeroen:
    21 mei 2014
    Hoi,

Ik heb de kerk met menselijke botresten bekeken op youtube en tevens gezien dat het stadje waar jullie waren een groot openluchtmuseum is. Evora staat op de Unesco lijst.

Dinsdag alsmede woensdag heb ik weinig gedaan en ziek een beetje uit van alles. Dinsdag kwamen M&M op de koffie in de middag en heb ik na wat huislijke schoonmaakwerkzaamheden in de vroege avond nog gesport.

Vandaag woensdag zijn Marie en ik naar Alkmaar geweest en hebben koffie gedronken op het dakterras van V&D. Het fietsen door het bos van Heiloo doet de mens goed en beseffen dat vakantie ook dichtbij kan zijn.

Donderdag naar de tandarts om een gaatje te vullen en daarna meteen door naar de mondhygiënist voor mooie tanden.

Nu kijken we naar de wereld draait door en ik twijfel over een ijsje eten bij de ijssalon. Vanavond een debat over Europese verkiezingen wat mij wel aardig lijkt. Morgen stem ik D66 want die zijn best wel vooruitstrevend in mijn ogen.

Jullie verjaardagskaart heb ik dinsdag ontvangen en jullie voicemail heb ik vandaag afgeluisterd en voer de actie uit.

Groetjes uit Heiloo van Jeroen en Cynthia