Feria!

6 juni 2014 - Conil de la Frontera, Spanje

Vandaag waren we voornemens om het weer rustig aan te doen. Nadat we wat hadden uitgeslapen (Lars werd pas om 8.45 uur wakker) ontbeten we lekker op ons gemak en daarna gingen we even naar Conil de la Frontera, het dorp waar we momenteel verblijven. Van dit dorp hadden we niet zo'n hoge verwachting maar het bleek alleszins mee te vallen en we dwaalden een tijdje lekker door mooie, smalle witte straatjes met leuke winkeltjes, restaurantjes en terrasjes.

Onderweg in het stadje kwamen we een poster tegen van een feria vlakbij de camping.feria-colorado-conil-2014

Natuurlijk werd onze interesse direct gewekt en besloten we hier heen te gaan. Dat hebben we geweten! Wat een geweldig feest was het: helemaal gericht op de locale bevolking (dus niet op toeristen want die zijn hier bijna niet) die zich geweldig mooi hebben uitgedost. Van jong tot oud waren ze helemaal in stijl en het was mooi om iedereen zo op te zien gaan in het feest. Mensen dansten letterlijk op straat, veelal op prachtige Spaanse muziek die  her en der door artiesten live op het podium werd gebracht.... We genoten volop; Lars volop door de grote kermis die met de feria samen ging en wij door de heerlijke muziek en ambiance.

Momenteel zitten we lekker in de caravan aan een afzakkertje. Morgen de laatste dag hier want zondag gaan we weer verkassen. We houden jullie op de hoogte!

1. Ber10:
    7 juni 2014
    Geweldig wat jullie allemaal doen.
    x Ber10.