Madrid

21 juni 2014 - San Lorenzo de El Escorial, Spanje

Vandaag naar Madrid geweest. Vlakbij de camping is een bushalte. De bus bracht ons in een half uurtje naar een metrostation in Madrid. Een paar metrohaltes later stondenwe  in het hart van de stad. Eenmaal daar hebben we gebruik gemaakt van de hop on hop of bus. Ideaal...je komt langs alle highlights en je hoeft niet ver te lopen. Bovendien kreeg je een paar oordopjes zodat je ook nog eens een begeleidend verhaaltje in het Nederlands kon horen.

Eerste stop was bij het Pradomuseum. Het museum hebben we overgeslagen. Dit is zo groot...te groot voor ons met Lars. Op naar het Retiropark. Heel mooi. Er werd volop gesport. Hardlopers, skeelers, fitness, van alles. Wij hebben lekker gewandeld naar de grote vijver en daar koffie gedronken. Toen de fontein van de gevallen engel bewonderd. Lars heeft inmiddels een grote voorliefde voor fonteinen ontwikkeld en deze vond hij erg mooi.

Ondertussen waren we ook aan het speuren naar Sinterklaas. Lars dacht wel de fietspiet te hebben gezien.

Na het parkbezoek weer op de bus gehopt en hier een flinke tour mee gemaakt. Veel gezien vanuit de bus. En jawel hoor, daar liep Sinterklaas in zijn spijkerpak. Zijn haren waren alweer een beetje aan het groeien. Helaas konden we hem niet de groeten doen, we zaten in de rijdende bus.

Bij Plaza Major uitgestapt en genoten van het plein en de omgeving. Een bijzondere crypte bezocht, een begraafplaats voor de welgestelden en adel in een kerk. Tot slot het paleis van de koninklijke familie bewonderd waar het goud nog nablonk van de de troonswisseling.

En dan is de dag zomaar weer voorbij. Snel wat gegeten en weer terug naar de camping. Morgen een rustig dagje in de planning. Eind van de middag gaan we Amy naar het vliegveld brengen, voor haar zit het er alweer op. Het was heel gezellig om haar als vakantiegast erbij te hebben.

1. Nel en Rien:
    21 juni 2014
    Wij Zijn altijd blij met jullie mooie verhalen,zoveel als jullie zien.verder nog een mooie vakantie en Amy een goede thuisreis Liefs van ons beiden Pa en Ma. Opa ,Oma..
  2. Ber10:
    22 juni 2014
    Wat een prachtig land is het toch!!!
    x Ber10.
  3. Jeroen:
    22 juni 2014
    Hoi,

Wij willen jullie danken voor de het telefoontje voor Cynthia haar verjaardag, dit werd erg gewaardeerd. Het was tevens
    fijn om meneer Poepjes aan de telefoon te hebben ondanks
    zijn drukke agenda aldaar. Wij wensen jullie een fijne dag.

Wij bereiden ons weer voor op de arbeid na 6 weken vrij met als hoogtepunt de USA wat een mooie herinnering zal blijven in ons geheugen.

Wij gaan vandaag naar Amsterdam om onze laatste vakantiedag te vieren met een leuke film van
    Disney “Maleficent" in 3 D. Aansluitend zullen wij wat eten bij Walk to walk en dit nuttigen op het Rembrandts plein.

Liefs van Jeroen en Cynthia