Voorpret

10 maart 2014 - Udenhout, Nederland

Maandagavond 10 maart...

Al sinds een paar weken tellen we de dagen af tot dinsdag 15 april. Aanvankelijk zouden we een paar dagen later vertrekken maar inmiddels zijn er steeds wat dagen "bijgesmokkeld" en vertrekken we nu op dinsdagmiddag na het werk en nadat we Lars uit school hebben gehaald.

De afgelopen weken zijn we al volop bezig geweest met de voorbereidingen. De caravan staat inmiddels al een paar weken bij B&G caravans in Loon op Zand en wordt weer picobello in orde gemaakt. Dat mag ook wel want hij zal behoorlijk wat kilometers moeten gaan maken. Bijna dagelijks pakken we de reisboekjes erbij en bekijken we wat we zeker willen gaan zien. We krijgen wat dat betreft ook heel veel tips: Het Gugenheim in Bilbao, Evora, de Mezquita in Cordoba. We gaan het nog druk krijgen ;-)

De bedoeling is dat we een behoorlijke rondreis gaan maken. Heel globaal: we beginnen met een rondje Bretagne. Het is dan pas april dus we gaan er vanuit dat we daar nog niet zo'n geweldig weer zullen hebben. Na Bretagne zakken we af richting Spanje: eerst een paar dagen in de Picos de Europa en dan door richting Galicië en Santiago de Compostella. Wanneer we  het daar gezien hebben gaat de reis richting Portugal. We nemen alle tijd om alle facetten van Portugal eens goed te bekijken. Aangekomen in het zuiden van Portugal, bij de Algarve, gaan we richting Spanje. Via Gibraltar reizen we door naar Granada. Hier hebben we een camping gereserveerd omdat we nogal wat "bezoek" verwachten. Amy en Opa Mark en Oma Marie komen hier ook heen. Hier hebben we inmiddels ook een Nederlandstalige gids gereserveerd om het Alhambra te bezoeken. Als we hier een dag op 10 hebben verbleven reizen we terug richting het noorden. Op ons gemak door het binnenland van Spanje. We hopen dat de temperaturen daar dan een beetje draaglijk zijn. Uiteindelijke doel dan is onze vaste vakantiestek op Mas de la Balma. Na alle indrukken die we dan inmiddels zullen hebben opgedaan zullen we daar vooral een week of drie uitrusten om vervolgens via de Auvergne terug richting huis te gaan. 4 augustus moeten we weer werken!

Wat een vooruitzicht! Waar we de reis eerst beschouwden als een vakantie betitel ik het tegenwoordig meer als een sabbatical.Een mooie periode om eens helemaal los te komen van het werk. Na bijna 37 jaar en met nog 15 jaar te gaan lijkt me dat heel bijzonder.De accu weer eens helemaal opladen!