Is dit Alles?

7 mei 2014 - Potes, Spanje

Onderweg naar Covadonga hadden we het al gespot. We kwamen door het dorpje Mier én we passeerden een naambordje Alles. Iets om te onthouden voor de te terugweg. Doel één was Covadonga, een bedevaartsoord. Voor een van oorsprong,maar lang vergeten, katholiek en niet van oorsprong katholiekse (?) gaan we toch wel veel bedevaartsoorden af...Enfin, daar aangekomen begon net de mis van 12.00 uur. Die hebben we maar even overgeslagen. Naar de grot getogen, Lars was onder de indruk, was helemaal geen enge grot vond hij.

Na dit religieuze bezoekje nog verder richting boven. namelijk de twee meertjes nog veel hoger gelegen over smalle wegen. Peer heeft ons weer heel veilig gereden, hij is zich zeer bewust van de kostbare lading die hij vervoert. Helemaal boven lekker gepicknickt, stokbroodje, blikje tonijn, sinaasappeltje, banaantje, meertje, koeiebellen, genieten dus.

En dat allemaal met een perfect zonnetje. Tot slot weer helemaal naar beneden gereden en Cangas de Onis bezocht. Daar hebben ze een hele oude brug met een kruis eronder, vond Lars een beetje vreemd...wij ook.

En eindelijk dan de terugweg en het dorpje Alles aangedaan. Als je dan denkt Alles gezien te hebben...stapt Peer gewoon uit om een kapelletje te bewonderen. Met gevaar voor...nee hoor gewoon een paar kippen voorbij lopen en dan ben je er al. Peer vond het prachtig, Lars en ik wachten geduldig in de auto. De dag afgesloten met een etentje op de camping. We gaan nog een paar heerlijke dagen in de Picos tegemoet!

1. Jeroen:
    8 mei 2014
    Hoi,

Leuk om jullie te hebben gezien op Skype vandaag donderdag bij Mark en Marie.

Vrijdag 9 mei t/m maandag 12 mei mag ik nog werken en vanaf dinsdag 13 mei heb ik bijna 6 weken vrij.

Liefs uit Heiloo,

Jeroen & Cynthia
  2. Hélène:
    12 mei 2014
    Wat een prachtige reis maken jullie. Geniet ervan.
    Ik zit met Nel en Arie op de camping in Helvoirt en we hebben al drie dagen regen. Verschil moet er zijn. Maar ondanks het slechte weer vermaken we ons best.