Cordoba en El Rocio

3 juni 2014 - Córdoba, Spanje

Om half negen vanmorgen stonden we fris en fruitig bij de Mezquita voor de deur. We konden inderdaad zo naar binnen. En wat is dat mooi, adembenemend  en bizar. Een pracht van een moskee met middenin een katholieke kerk, twee geloven en culturen zo vermengd met elkaar. Raar is het dan ook om onder al die mooie Moorse bogen door te lopen terwijl de organist zijn psalmen oefent op het orgel. We waren alledrie onder de indruk en hebben er bijna een uur rondgewandeld. Hierna de oude Romaanse brug nog overgelopen en toen weer naar het Hotel voor ons ontbijtje. Cordoba is zeker een stad om nog eens te bezoeken, dan met zijn tweetjes zodat we van het avondleven kunnen genieten daar.

Heel eind gereden naar El Rocio. In dit dorpje komen met pinksteren een miljoen (!) bedevaartgangers. Er werd al druk gewerkt aan de voorbereidingen. Er staat hier namelijk een mooie kerk met een witte madonna. Daar komen al die mensen op af. Is inderdaad mooi om te zien.

Het dorpje grenst ook aan een natuurgebied en bij het uitstappen zagen we meteen al flamingo's. Je hoefde maar omhoog te kijken en je zag de een na de andere bijzondere vogel vliegen.

Het is ook een dorpje met alleen maar zandpaden en veel paarden. Er waren toch nog wel steeds meer auto's. Bijzonder plekje.

De afgelopen dagen hebben we veel gezien en veel kilometers gereden (de band heeft het gehouden). Lars mag morgen zeggen wat we gaan doen. We beginnen met het strand en dan de camping en het zwembad is ons verteld. Lekker rustig aan dus.