Sevilla

2 juni 2014 - Sevilla, Spanje

Maandag vroeg vertrokken. Reisdoel 1 was namelijk El Rocio. Een klein dorpje onder Sevilla. Ingevoerd in de tomtom en gaan. Dat we via Sevilla moesten wisten we dus daar keken we niet van op. Wel dat het volgens de tomtom in Sevilla zou liggen. Je raadt het al, er is ook een wijk in Sevilla die zo heet. Na kort beraad besloten om nu in Sevilla te blijven en de volgende dag op de terugweg naar El Rocio te gaan.

We waren al in hartje Sevilla dus auto geparkeerd en op zoek naar het paleis Al Alcazar. Redelijk snel gevonden. Er stond geen rij in tegenstelling tot wat ons boekje beloofd had. Eenmaal binnen alles bewonderd. Het deed mij denken aan het Alhambra en Peer vond het wat overdadig. Hij kan zijn borst dus nat maken want volgende week hebben we een uitgebreid bezoek aan het Alhambra gepland staan. Na het paleis zijn we de kathedraal gaan bekijken. Wat indrukwekkend groot. Je komt door een klein tunneltje binnen en dan val je bijna letterlijk om van de grootsheid.

Lars vond het niet zo heel lang interessant, sterker nog hij vond het stom. Tot we de toren beklommen. Dat was dan wel weer leuk. En al het goud vond hij ook mooi.

Na de kathedraal nog een kerk bezocht wat nog altijd toebehoort aan een verpleeghuis. Erg mooi ook. De sfeer in Sevilla vonden we niet geweldig, we zijn er dan ook niet blijven hangen. Op naar het volgend reisdoel. Cordoba. Peer had daar een hotelletje gereserveerd. De reis verliep vlotjes en we hebben het hotel in een keer gevonden net zoals de parkeergarage dichtbij. Deze keer ging het gelukkig goed.

In het hotel bleek dat de eigenaar inderdaad vol grapjes zat. Iemand had dat op de bookingssite al verteld. Lars vond het in ieder geval erg grappig. Hij had ook een goede tip, om half negen 's ochtends is de toegang tot de Mesquita gratis. Scheelt toch 24 euro. Lars kan tot nog toe overal gratis naar binnen.

We hebben 's avonds heerlijk door de nauwe straatjes geslenterd en lekker gegeten. Goed stad, goede sfeer. Meer over Cordoba in het volgende verhaal.

1. Truus:
    3 juni 2014
    In het alhambra kun je de hele dag doorbrengen, dus Peer maak je borst maar nat
  2. Ber10:
    3 juni 2014