Finistère!

27 april 2014 - Landéda, Frankrijk

We zitten inmiddels al weer een paar dagen in het westelijke deel van Bretagne en alles is hier mooi behalve het weer. Toen we vrijdag na de overheerlijke crêpes terugkwamen bij de caravan stormde het. Gelukkig had een attente buurman op de camping de luifel afgebroken anders had deze het niet overleeft. Ook goot het en eigenlijk doet het dat met tussenpozen nog altijd.Desondanks genieten we met volle teugen en hebben we gisteren (dankzij de storm!) een schitterende tocht langs de kust gemaakt naar de Pointe St. Matthieu, een van de punten die claimt  het meeste westelijke punt van Europa te zijn (op de andere plek die dit claimt komen we als het goed is later deze week nog...). Bij de vuurtoren die hier staat moesten we Lars letterlijk goed vasthouden anders zou hij zo zijn weggewaaid.Deze storm leverde wel heel spectaculaire plaatjes op. Soms sloeg het water wel een meter of 20 de lucht in. Gelukkig hebben we dit mooi vast kunnen leggen op foto's en video. Vandaag zijn we naar de Monts d'Arree geweest, om meer precies te zijn naar het dorp Huelgoat. Wéér een tip van Jacob en weer midden in de roos! Prachtige natuur daar. Veel klimmen en klauteren tussen de rotsen wat Lars natuurlijk helemaal geweldig vond, zeker als het dan ook nog de grot van de duivel heet (Grotte du diable) en je via een smal trapje af moet dalen in de duistere krochten :-)

Momenteel zitten we in een cafeetje in l'Aber Wrac"h met wifi. Heerlijk te relaxen met een biertje (en de laptop natuurlijk). Sinds een paar dagen hebben we het gevoel in de vakantiemodus te komen. We realiseren ons nu pas hoe druk we het de afgelopen tijd hebben gehad. Voelt wel goed om alles nu even los te kunnen laten. Ach, tijd genoeg; nog een week of 14 te gaan!

Heel veel groetjes van ons drieën en tot later... X

1. Betty van Dokkum:
    27 april 2014
    Hoi, klinkt allemaal goed, ja het kost wat tijd om het e.e.a. Los te laten! Geniet, dit nemen ze je nooit meer af en het is, ondanks dat hij nog jong is, een schitterende ervaring voor Lars!
  2. Jeroen:
    28 april 2014
    Hoi,

Aardig om te lezen en het voelt heel even of je er aan deel neemt. Mooie foto's, groetjes Jeroen & Cynthia
  3. Trudy:
    28 april 2014
    Whooaa heerlijk genieten jullie! Klinkt goed allemaal!