Het genieten gaat maar door

19 juli 2014 - Montbolo, Frankrijk

Wat een luxe om een hele middag en avond met zijn tweetjes door te brengen. Lars hebben we achter gelaten in de goede handen van Ton en Maril. Wij zijn eerst naar LePerthus gereden waar Marcelle gruwelijk verwend is door Peer (nieuw luchtje, oogschaduw, lingerie en drank). Daarna doorgereden naar Villelongue dels Monts. Heerlijk gegeten bij een bistrot. En toen gingen we het eindelijk doen. We wilden dit al jaren maar met Lars erbij is het lastig. In de Prieuré Santa Maria del Villar hebben we een concert bijgewoond. In het kerkje. Wat een mooie ervaring. Hele goede akoestiek. Een pianiste en violist speelden klassieke muziek van voornamelijk Franse componisten. We hebben genoten!

Donderdag werd het heel heet dus hadden we bedacht om dit te ontwijken en in de airco van de auto te genieten van de omgeving. Een mooie rit gemaakt, het kleinste kerkje van onze vakantie gezien en het klooster van Elne bezocht. Zeer de moeite waard.

En toen gebeurde het, lekke band, dus toch. Maar precies voor de deur van een Renault garage. Reservewiel erop laten zetten en een nieuwe band besteld. Na overleg met de leasemaatschappij werden het twee nieuwe voorbanden. Vanmorgen is het allemaal weer in orde gemaakt. We kunnen dus weer veilig op weg.

Gisteren zijn Lars en Marcelle nog geschminkt als ridder en prinses. Een prachtig stel. Deze dagen doen we het rustig aan, het is hier erg warm, we moeten wel. Maandag gaan we naar de Auvergne, een streek die we nog niet kennen.

1. Ilonka en Jacob:
    19 juli 2014
    Op de fotomis duidelijk te zien dat Marcelle oogschaduw heeft gekregen. In Auvergne is La Bourboule best aan te raden. Als jullie kans zien zou ik zeker nog proberen bij Rocamadour of Roc-Amadour zoals het ook geschreven wordt, te bezoeken. Dit stadje, gebouwd op een berg, is prachtig om te zien. De burcht bovenop zal Lars zeker bevallen! Dit ligt weliswaar niet in Auvergne maar er wel tegen aan.
  2. Ber10:
    20 juli 2014
    Denk toch dat i de make up van Lars mooier vind.
    Hier is het erg warm, het was in de caravan 44.8.
    Morgen wordt het weer wat minder.
    Jan heeft jullie grasveld weer geschoren en er staat nu net zoveel op als op de koppen van Peer en Jan. Lekker fris dus.
    Geniet nog lekker verder en wij volgen jullie verhalen.
    X Ber10.
  3. Jo:
    21 juli 2014
    Wat een leuk verslag weer van jullie en wat is Lars een stoere ridder. We zijn in juni met Loes en Pia en hun ouders een week in Auvergne geweest in de buurt van Moulins. Hier in deze streek is de bakermat van de hertogen van Bourbon. Er zijn heel veel kastelen en burchten, dus genoeg vertier voor Lars en vermoedelijk ook voor jullie. We zijn weer in de weekenden op de camping, het was dit weekend zoals Bertien al schreef, loeiheet, maar onder onze luifel aan de achterkant was het goed toeven. We wensen jullie nog een paar fijne laatste vakantiedagen toe. Tot over goed twee weken. Groetjes van John en Jo