Lorca

11 juni 2014 - Puerto Lumbreras, Spanje

We hebben gisteren een groot kasteel bezocht in Lorca. Bij binnenkomst werd ons verteld dat er hier in 2011 een aardbeving was geweest en dat de toren hierdoor was beschadigd.We zouden dit nog moeten kunnen zien. Maar eerst gingen we met zijn allen in de tijdmachine, helemaal terug naar 1257. Dat was erg leuk en ook een beetje spannend. Hierna een paar schoolklassen ontweken en in alle rust alles bekeken. Je kon de beschadiging inderdaad nog goed zien. Indrukwekkend allemaal weer.

Eenmaal terug op de camping hebben we Lars zijn tentje opgezet. Niet voor Lars maar voor Amy. Die halen we vandaag op. Eindelijk komt ze dan, Lars is al dagen aan het aftellen en wij ook. Plan is om naar Malaga te rijden, het Picassomuseum te bezoeken, te lunchen en dan tegen vijf uur Amy van het vliegveld op te pikken. Hierna rijden we door naar Granada. Daar hebben we een hotelletje geregeld. Donderdag de hele dag in Granada rondkijken met als klapper natuurlijk het bezoek aan het Alhambra aan het einde van de middag. Daar hebben we ontzettend veel zin in.

Gisterenavond hebben we gezellig meegegeten op de camping en werd het laat. Te laat om nog een verhaaltje te maken. Straks nog wat foto's erbij plaatsen en dan zijn we klaar voor een nieuwe dag.

1. Truus:
    11 juni 2014
    Aan het eind van de middag pas naar het Alhambra? ? Dan heb je echt niet genoeg tijd om veel te bekijken. Ik heb er ooit 6 uur doorgebracht en niet alles gezien. Het is echt de moeite waard.
  2. Adt en Annemarie:
    11 juni 2014
    In het Alhambra is inderdaad heel veel te zien (ook de tuinen!) en daar heb je inderdaad behoorlijk wat tijd voor nodig. Het Picassomuseum is ook erg mooi (vonden wij). Dus dat wordt vast en zeker een hele mooie dag. Heel veel plezier!
  3. Peer:
    11 juni 2014
    Picasso museum was hartstikke mooi. Voor Alhambra nemen we ruim de tijd alleen hebben we 3 uur lang een Nederlandstalige privegids vanaf 3 uur. We gaan er van uit dat we vantevoren ook al eea hebben gezien ;-)