Noodweer

24 juni 2014 - Nuévalos, Spanje

'Mijn hemel' dachten we vannacht om een uur of half één. We wilden eigenlijk net naar bed gaan toen we een krakend geluid hoorden buiten. Het bleek de luifel te zijn, die stond niet meer overeind. De regen kwamen met bakken uit de lucht vallen en de camping werd hel verlicht door de vele bliksemflitsen.

Peer heeft de stok staan vasthouden totdat het ergste voorbij was en we een nieuwe haring konden pakken om de grond, uhhh vijver in te slaan. Onze voeten kon je niet meer zien, die stonden onder water. De slippertjes van Lars dreven als bootjes weg dus die hebben we maar gered. Lars sliep overigens door al dit natuurgeweld heen.

Na alles weer strak te hebben gezet ons natte goed uitgedaan en gaan slapen. Gelukkig is het verder rustig gebleven.

Vandaag het Monasterio de Piedra bezocht en een klein rondritje door de omgeving gemaakt. Genoten van al het moois. We wisten niet dat dit zo'n mooie omgeving was, een fijne verrassing. Op de camping met de verrekijker naar  gieren staan kijken. Twee vlogen er met een vaart over onze hoofden heen, we hoorden ze vliegen. Heel bijzonder.

1. Nel en Rien:
    24 juni 2014
    Zo beleef je steeds nieuwe avonturen dat ,maakt het wel spannend ,en dan ook nog in zo,n mooie omgeving terecht komen ,genieten dus.
  2. Ilonka en Jacob:
    24 juni 2014
    Eehhh.... Is dat verstandig, een tentstok vasthouden tot het onweer over is??? Nou ja, een voordeel is wel dat Peer werkelijk alles kan geleiden zonder daar ook maar iets aan over te houden :)) Je maakt nog wat mee zo. Goed van Lars dat hij overal doorheen slaapt, menig kind zit bij zulk weer stijf overeind in bed (als het daar al bij blijft)
  3. Amy:
    24 juni 2014
    Dat is pas wat je noemt 'Red de slipper'!
  4. Adt en Annemarie:
    24 juni 2014
    Misschien toch fijn, dergelijke contrasten (mits niet te erg natuurlijk). Na zo'n nacht is de dag weer extra mooi... Genieten maar!
  5. Monique M.:
    25 juni 2014
    Wat een avonturen in de avonduren :-)
    Prachtige foto's weer, van de schitterende omgeving!