Pasen

20 april 2014 - Saint-Cast-le-Guildo, Frankrijk

Vanmorgen werden we wakker van harde wind en regen. Nu had ik steeds gezegd dat ik in Bretagne op een camping op een klif storm mee wilde maken maar het ging wel erg tekeer. De hele caravan stond te schudden. Ach, hij  kan ertegen (en wij ook!). Helaas was het geen weer om buiten paaseieren voor Lars te verstoppen; wellicht is het morgen beter. Bij deze willen we overigens wel iedereen hele fijne paasdagen wensen!

Gezien het weer kozen we ervoor om toch maar weer het een en ander te gaan bekijken met de auto. We reden eerst naar het dorpje Saint Jacut de-la-mer dat op een heel smal schiereiland ligt. We parkeerden de auto bij de point de Chevet en maakten daar een kleine wandeling. Helaas was het vloed want bij eb kun je daar wandelen naar het Ile de Hébihens. Vervolgens stapten we weer in de auto en reden we naar de oude stad Dinan. Hele mooie stad met veel mooie oude vakwerkhuizen en (jawel) een kasteel dat we bezochten. De ridders Larselot en Perifal konden hun hart weer ophalen en ook jonkvrouwe Marcellebelle genoot volop. Op de terugweg maakten we nog een korte stop bij de ruïne van het kasteel van Gilles de Bretagne in Le Guildo. Daarna reden we terug naar de camping waar de zon zich zowaar nog even liet zien. Terwijl ik dit zit te typen begint het echter weer te regenen maar dat geeft niets.... we zitten warm en droog!