Piratenstad

22 april 2014 - Saint-Cast-le-Guildo, Frankrijk

Eindelijk was het vandaag zover. Het was Lars al lang beloofd maar vandaag gingen we dan naar de piratenstad Saint-Malo.

Een mooie stad met een ruig verleden. In de kathedraal hebben we met zijn allen de graven van de piraten bewonderd en hun boten...dat had ik (Marcelle) nog nooit gezien, een bootje bij een graf in de kerk.

Daarna de hele vestingmuur gelopen en natuurlijk over zee gestaard, denkend aan hoe het vroeger geweest moet zijn. Lars vond het allemaal prachtig. Het mooiste vond hij natuurlijk de piraten Piraat Lars

Morgen een lekker rustig dagje en overmorgen vertrekken we richting de meest westelijke hoek van Europa.

1. Mark:
    22 april 2014
    Leuk om jullie reis met de vele avonturen zo te volgen. Zo voelt het toch nog heel dichtbij. In 1982 waren wij (Marcelle, Jeroen, Laura en ik) ook op deze plek en hebben toen naar dezelfde piraten en dezelfde zee gekeken. Ook toen kwam er helaas geen piratenschip aan, maar wat was en is het mooi!!
  2. Ilonka en Jacob:
    22 april 2014
    Ook nog in het piratenmuseum geweest?
  3. Nel en Rien:
    23 april 2014
    Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan in die eerste week ,Lars wordt straks nog een echte piraat ! Wel stoer hoor.