Tomar

16 mei 2014 - Ferreira do Zêzere, Portugal

Één van de tips die we kregen van mensen die hoorden dat we naar Portugal zouden gaan was de oude tempeliersstad Tomar in Centraal Portugal. En het was een geweldige tip. Bedankt Cees!

In Tomar bezochten we het Convento do Christo, een schitterend klooster met daarin een nog schitterender kerk. We hebben het daar zeker een uur of 3 uitgehouden en dat is voor ons doen, en met Lars erbij, echt ontzettend lang, en nog hebben we het idee dat we nog niet alles hadden gezien. Ook bezochten we de synagoge, één van de oudste van Europa. Hier werden we verrast door een groepje muzikanten die bezig waren met hun soundcheck voor een optreden later vanavond. Dat zijn zo van die kleine kadootjes op vakantie. Genieten! Zelfs Lars was er helemaal stil van en dat wil wat zeggen...

Na afloop nog even het stadje in geweest om wat te drinken (je moet wat met dit weer hè...) en even boodschappen gedaan. Vanavond aten we, gewoon lekker bij de caravan, een traditionele Portugese maaltijd met Bacalhao. Nu zitten we lekker nog wat buiten... Kopje koffie erbij, kaarsje aan en genieten van de rust hier. Ondertussen kijken naar de voorbij vliegende vleermuizen die hier toch weer een slag groter zijn dan bijvoorbeeld in Nederland of Frankrijk...

Verder gaat alles hier nog geweldig goed al beginnen we wel ontzettend te verlangen naar een naturistencamping. De strepen overal en de afgetekende zwembroeken en bikini worden met de dag duidelijker en... het is echt waar, de steer van een naturistencamping is toch ook heel anders dan de sfeer op een textiel camping. Zoals het er nu uitziet gaan we zondag naar een camping waar we wel egaal bruin kunnen worden. Een heerlijk vooruitzicht!

Rest mij nog om hier nog even mijn tante Ria te feliciteren met haar verjaardag. WE hebben gehoord dat ze iedere dag trouw ons blog leest dus bij deze: VAN HARTE!