Op bedevaart?

12 mei 2014 - Muros, Spanje

Wat vijf jaar geleden was overgeslagen, hebben we vandaag uitgebreid bezocht. Santiago de Compostella. Indrukwekkend. Mooie kathedraal met veel goud en ander pracht en praal. Wat mooi was om te zien hoe de echte bedevaartgangers op het plein aankwamen, na lange voet- of fietstochten. Onderweg hebben we ze wel gezien. Er was zelfs een gezin bij met twee kleine kindertjes, één in de rugdrager en de ander in een superbuggy. Respect hoor!

In de kathedraal hebben we Jacobus van achteren bewonderd en omdat de monnik zo aandrong aaide Marcelle hem nog even over zijn schouders...net echt allemaal. Toen begon een non te zingen als aftrap van de mis. Lars was erg onder de indruk van al dit moois. Eenmaal buiten het museum nog bezocht. Ook mooi.

We hebben hierna heerlijk door de straatjes geslenterd en tapas gegeten. Een hele, fijne, Spaanse dag.

1. Aad van Seters:
    12 mei 2014
    En veel devotie opgedaan? Heerlijk dat jullie zogenieten van je reis. En....heb je Jacobus de groeten nog gedaan?
  2. Jules:
    13 mei 2014
    Een mooi en curieus katholiek circus natuurlijk, maar wel heel leuk om mee te maken. Wordt Lars nu misdienaar?
  3. Peer:
    13 mei 2014
    NO WAY! Alle Spanjaarden willen al aan hem zitten vanwege zijn blonde haar. Laten we hem ver houden van katholieke geestelijken!
  4. Jeroen:
    14 mei 2014
    Hoi,

Ik ben gisteren in Amsterdam geweest en de Nieuwe kerk een bezoek gebracht waar een tentoonstelling was van de World
    Press foto. Mark die ook zonder dat ik het wist in A'dam
    was maar daarbij getipt werd door diens vrouw hebben
    wij elkaar daar getroffen.

Was een gezellig samenzijn en wisselden onze meningen uit
    over de foto's die daar ten toon gesteld werden. Er draaide
    een korte documentaire over voetbal in Italië zonder regels
    in het spel wat inhoud dat je elkaar kort en klein slaat.

Indrukwekkend vond ik deze film. Is dit de nieuwe tijd ?