Fisterra (alweer!)

13 mei 2014 - Muros, Spanje

Vandaag hebben we het lekker op ons gemak gedaan. Heerlijk rustig opgestart en daarna een ritje in de omgeving gemaakt. Het eerste reisdoel was het dorp Fisterra, de Spaanse variant van Finistere. Hier bezochten we ook de Cap Fisterra, een bijzondere plek die door veel pelgrims naar Santiago de Compostela wordt gezien als het échte einde van hun tocht. Hier gooien zij hun stok in zee en/of  verbranden zij hun kleren en wandelschoenen. Aan een antenne hier waren honderden kledingstukken enzo gebonden van mensen die tot hier waren gekomen. Mooi om te zien. Nadat we ook in Bretagne al 2 keer aan het eind van de wereld te hebben gestaan was dit de derde keer deze vakantie. Reden om een mooi shirt te kopen van Finisterre...

Na Fisterra reden we nog nog even door naar de volgende kaap (Cap Villan). Hier was het een stuk rustiger en namen we lekker de tijd om even te picknicken, Na de picknick reden we terug naar de camping om daar nog even naar de zee te gaan. Lars zocht schelpen en speelde met zand en water en Marcelle en ik probeerden de vlieger op te laten die we vorige week hadden gekocht. Dat valt nog niet mee! Enfin, we hebben nog tijd genoeg om te oefenen.

Nu zitten we lekker in de caravan. Even tijd voor het blog en het plaatsen van foto's op de site. Buiten waait het nogal hard en eigenlijk hebben we nog geen avonden gehad met weer waarop je lekker buiten gaat zitten. Morgen gaan we echter naar Portugal en de voorspellingen daar voor de komende week zijn dat het steeds boven de 30 graden zal zijn en dat we steeds een strakblauwe lucht zullen hebben. Zal wel even acclimatiseren worden maar dat hebben we er graag voor over ;-)

Ten aanzien van de tekenbeten kunnen we laten weten dat deze er nog heel rustig uitzien en dat we nog geen griepverschijnselen vertonen. Het was een vervelende ervaring en ik merk dat we, wanneer we nu even door wat hoger gras lopen, we daarna meteen zorgvuldig alles even nakijken. Enfin,het lijkt met een sisser af te lopen!

Rest mij jullie allemaal heel veel lieve groetjes toe te wensen....

1. Trudy:
    14 mei 2014
    Wat klinkt dat allemaal heerlijk! Puur genieten daar!
  2. Ber10:
    Hallo jullie drietjes.
    Met tekenbeten moet je vooral opletten dat er rode randjes omheen komen en als dat zo is moet je aan de antibiotica jullie zullen dit zelf in middels ook wel weten maar ik wilde het toch even zeggen (schrijven nee tikken)
    Voor jullie ook veel groetjes en slaap lekker!
    Ber10.
  3. Jeroen:
    Hoi,

Jullie zijn op bedevaart geweest dus God is met jullie i.v.m. de tekenbeten.

Vandaag sporten en naar de groetenboer in Alkmaar en misschien vanavond naar Paul de Leeuw in de Vest. De
    vader van Cynthia krijgt een elektroshock toegediend
    vandaag voor het hart om die weer in goede banen te
    leiden. Dit lijkt erger dan het is maar als hij zich niet
    lekker voelt na deze algehele malaise dan gaan wij i.p.v.
    haar ouders naar Paul de leeuw.

Ik ga de was doen en koffie drinken en even nog op de
    bank liggen met de poes op schoot.

Liefs uit Heiloo

Jeroen & Cynthia
  4. Monique M.:
    14 mei 2014
    Kijken jullie uit dat jullie niet van de aarde afvallen, na 3x op het randje van de wereld gewankeld te hebben :-)