Flirten met Moeder overste

26 juni 2014 - Nuévalos, Spanje

Zoals aangekondigd vandaag een mooie rondrit gemaakt. We zijn gestart bij een heel klein  half verlatendorpje. Dat zie je hier heel veel, halve huisjes, halve dorpjes. Wel hebben ze allemaal nog een kerkje en kasteelresten. De tocht ging verder naar Cetina. Hier zou een mooi kasteel zijn volgens ons boekje. Aan de buitenkant was het niet zo mooi en de binnenkant bleef voor ons een raadsel, we konden niet naar binnen. Deze streek is werkelijk prachtig, niet op toeristen ingesteld en dus redelijk ongerept. Het betekent echter ook dat alle kerkjes dicht zijn en veel van de andere bezienswaardigheden ook. Niet getreurd, gewoon verder rijden richting Santa Maria de Huerta. Onderweg ons vergaapt aan de prachtige natuur, de vele gieren en heel veel andere soorten vogeltjes.

Natuurlijk waren we om 13.05 bij het klooster. Om 13.00 uur was het dicht gegaan en dat bleef het tot 16.00 uur. Wat dan. Een kasteel zoeken die we vanaf de snelweg hadden gezien. Al snel gevonden. Vanaf de snelweg leek het heel wat, eenmaal daar bleek het niet veel meer dan een muur en een halve toren en...prachtig uitzicht. Bij een wegrestaurantje wat gegeten naast een tafel met tien nonnen. Moeder overste zat kusjes te werpen naar Lars. Hij werd er verlegen van maar ze kreeg toch een knipoog. Peer: 'Dat heb ik toch nooit gedurfd hoor, flirten met Moeder overste'.

En toen was het zomaar vier uur. Een mooi klooster. We konden niet alles bekijken omdat het weer in gebruik is door monniken maar wat we ervan zagen was prachtig. Het straalde ook heel veel rust uit.

De terugweg naar de camping was al even prachtig en bood ons al een voorproefje voor morgen: de kloof van Jaraba. Wat we er nu van gezien hebben was al mooi, morgen gaan we te voet de kloof in.

1. Monique M.:
    26 juni 2014
    Wat zien en doen jullie toch ontzettend veel. Na jullie "rondreis" van 4 maanden hebben jullie een "uitrust-vakantie" nodig :-)
  2. Ber10:
    27 juni 2014
    Er ligt nog een wereld voor je open.......flirten met moeder overste!!!
    x Ber10.