Zicht op Afrika

1 juni 2014 - Conil de la Frontera, Spanje

Gisteren een bijzonder rustige dag. Gezocht naar een lekker strandje maar die waren allemaal vol. Toen naar een Michelinvestiging want de rechtervoorband liep toch wel langzaam maar zeker leeg. Ze hebben hem weer opgepompt en morgen laten we het nog even checken. De rest van de middag bij het zwembad gelegen. Wat een verwennerij, de jacuzzi en het turks stoombad stonden aan. Dat was heerlijk.

Vanmorgen werden we gewekt door de wekker...ja echt...We hadden namelijk het plan om als het kon en betaalbaar was even naar Afrika over te varen. Dan moesten we wel vroeg op. Zo gedacht zo gedaan, het vroege opstaan dan. Naar Tarifa gereden. Onderweg honderden windmolens en zonnepanelen gezien, de Spanjaarden zijn qua alternatieve energie wel goed bezig.

In Tarifa meteen gaan kijken naar mogelijkheden om naar Tanger te gaan. Die waren er wel maar we vonden het wel een duur uitje, dus hebben we verlangend naar Afrika gekeken. Was namelijk heel goed te zien. Apart hoor om naar een ander werelddeel te kijken.

In Tarifa het kasteel bezocht en naar een fort gewandeld en tot onze verbazing konden we nog een verste punt aan onze verzameling toevoegen, het meest zuidelijke puntje van Europa!

Tarifa heeft allemaal gezellige witte, smalle straatjes met heel veel restaurantjes. Eén ervan hebben we natuurlijk bezocht.

Na Tarifa zijn we teruggereden naar de camping en onderweg gestopt in Vejer de la Frontera, een bijzonder wit dorpje. Wat gedronken op een pleintje met een fonteintje en zelfs even geskyped met Marijn, Monique en Suus. Toen er bus vol Nederlanders naast ons ging zitten was het tijd om dit mooie dorp weer te verlaten.

Eenmaal terug op de camping bleek het noodweer te zijn geweest, regen, hagel, onweer, ellende. Gelukkig is alles blijven staan. Het bed van Lars was een beetje nat maar dat was supersnel weer droog in het zonnetje.

Voor morgen en overmorgen hebben we een vol programma. Eerst naar El Rocio, dan naar Sevilla, dan doorrijden naar Cordoba. Hier hebben we een hotel gereserveerd. Dinsdag dan dus Cordoba bezoeken en weer terug naar de camping. Woensdag...rust.

We houden jullie op de hoogte, groetjes!

1. Aad van Seters:
    1 juni 2014
    Toch wel een reis van uitersten! Geniet er maar lekker van, en maar hopen dat de band zich goed houdt
  2. Jules:
    2 juni 2014
    Kijk, dat kan ook van de Bucket list. Lekker hoor! De komende dagen in Andalusie worden natuurlijk ook top. Niemand last van heimwee, neem ik aan?....
  3. Ilonka en Jacob:
    2 juni 2014
    Dat noodweer hebben jullie zeker doorgestuurd naar Cyprus! Vannacht ging het tenminste behoorlijk te keer hier, maar we zitten ook niet heel ver van elkaar, hemelsbreed gezien dan. En die bus hollanders heb je dus ook doorgestuurd. En bedankt :)) geniet er nog van, nog twee heerlijke volle maanden voor de boeg.
  4. Betty van Dokkum:
    2 juni 2014
    Herkenbaar! Wij hebben ons aardig klemgereden in Tarifa met de camper! Kleine straatjes en een ongelofelijk mooi uitzicht op Afrika!