Starnakel dronken

12 juli 2014 - Montbolo, Frankrijk

Ik kende de uitdrukking niet maar Peer had helemaal gelijk. De mannen in Ceret waren starnakel dronken. Zaterdag was het feest in Ceret. Feria de Torros. Iets met stieren dus….maar tot ons genoegen ook met muziek. Door het hele centrum heen maakten ze muziek. Heel gezellig. We hebben op een bankje een hele tijd zitten kijken naar de feestende mensen en dan vooral de jonge mannen die zoveel dronken dat ze niet meer wisten hoe ze moesten lopen of drinken. Starnakel dronken dus. Het gekke is dan dat deze jonge mannen achter een stier aan gaan rennen door de straten en hem dan proberen op de grond te krijgen. En dat lukt dan ook nog. Er ging één jonge vent vlak voor ons onderuit in de paardenpoep. Dat vond Lars natuurlijk erg grappig. De stieren vond hij stoer.

’s Avonds hebben we gegeten in Mont Bolo. Vriend Ton maakte daar muziek en wij aten er een heerlijke hap bij samen met een stuk of 12 mensen van de camping. De rest van het restaurantje was gevuld met lokale bewoners, Engelsen. Een heel gezellige avond. Op de terugweg in het donker een uil voor de auto uit zien vliegen, een kat over zien steken, een paard op de weg zien staan en een haas voor de auto zien hollen. En nee Marcelle was niet starnakel dronken, ze heeft het echt allemaal gezien.

Gisteren een rustig dagje op de camping. Lekker gelezen en geluierd. ’s Avonds weer lekker gegeten, Fideoade, een soort paëlla maar dan met spaghetti. Erg Lekker. Vroeg naar bed gegaan want vandaag is het groot feest. Vanaf één uur vanmiddag tot één uur vanavond vieren we met 104 mensen 14 juli. De vuren branden al, de slakjes zijn al schoon gemaakt, de sla wordt gewassen, de tafels zijn gedekt, de carjon en gitaar staan klaar. De vier heren serveren straks het aperitief en Peer helpt mee de kip draaien. Kortom, we zijn klaar voor de cargolade.

1. Marion&Willem:
    14 juli 2014
    heel heel veel plezier vandaag!!!
  2. Ber10:
    14 juli 2014