In de wolken

11 juli 2014 - Montbolo, Frankrijk

Nog heel even dan...naar Spanje dachten we dinsdag de 7e. De regen kwam met bakken uit de lucht en dat zou niet stoppen voor zes uur 's avonds. En wie weet was het aan de andere kant van de Pyreneeën wel beter weer. We reden over de Col d'Arès, dwars door de wolken en aan de andere kant was het helder. Wonderlijk hoe dat werkt. We hebben een prachtige route gereden met als doel Rippoll. Daar is een mooi klooster wat natuurlijk net dicht ging toen wij aankwamen. Dan dus maar weer lekker lunchen. Stipt om drie uur kwam de regen loodrecht naar beneden. Rennen naar het klooster dus. Inderdaad heel mooi.

We reden dezelfde route weer terug en namen nog een afslag naar een bergdorpje, Bergat. Eenmaal weer op de col reden we boven de wolken, net alsof we in het vliegtuig zaten. De dag afgesloten in een restaurant in Amelie les Bains. Heerlijke dag.

Hierna volgde de drie, jawel drie dagen, van bijna niets doen. Peer heeft geholpen om het plan D'eau schoon te maken (is de natuurlijke zwemvijver), ik las een boek en Lars speelde. Woensdagavond konden we onverwachts samen uit eten in Ceret, Lars werd tijdelijk opgenomen in een Belgisch gezin. Hierna natuurlijk voetbal gekeken maar daar hebben we het maar niet meer over.

Gisterenmiddag hebben we wel wat gedaan, vooral Lars. We zijn naar de top van de Coustou gewandeld en weer terug en deden daar 3,5 uur over. Heel knap weer van Lars, het is een behoorlijke klim.

Vandaag zijn we een dagje op pad en zitten nu in een restaurantje in Prades. Straks even proberen te skypen met de thuisfronten en dan weer verder genieten. Komende dagen is het feest in Ceret. Maandag is er één groot feest op de camping ter ere van 14 juli. Een feest met veel eten, drinken, muziek en vrienden.

1. Marian:
    11 juli 2014
    Hallo Lars,
    wat maak jij een hoop mee! Voor ons is nu ook de vakantie begonnen! Sommige kinderen zijn meteen al vertrokken en ze hopen jou ergens op vakantie tegen te komen.....Wie weet. Heel veel plezier nog! Groetjes, Marian (namens alle merels)